Vyhľadávať v tomto blogu

sobota 17. januára 2015

Nové zistenia s návnadou

Na novú návnadu sa chytili asi 2 - 3 švehly (viď foto nižšie). Po bližšom skúmaní som zistil, že sa na návnadu celkom dobre chytá aj iný hmyz.





Keď sa pozriete lepšie, tak vedľa rybeniek sa nachádza mnoho ďalších bodiek.  Nižšie prinášam ich fotku z blízka.






alebo





Tento hmyz má veľkosť asi 1mm a najčastejšie ich vidím na stenách. Na inom podklade ako bielom je prakticky nemožné si ich všimnúť. Podarilo sa mi jeden exemplár odfotiť aj mimo návnady.


Samozrejme som začal pátrať, s čím mám vlastne dočinenia.

Podľa všetkého sa teda jedná o "Psyllipsocus ramburii". Slovenský názov sa mi zatiaľ nepodarilo zistiť. Po česky by sa mala volať "Pisivka hbitá".  Pravdepodobne sa živí plesňami a inými mikroorganizmami (odkaz). Lepšie zábery som našiel tu, príp. na tejto stránke, pre porovnanie.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára